Bbbclub.gr - Πρωτεΐνη Διατροφή, Χωρίς κατηγορία

5 σημάδια που φανερώνουν έλλειψη πρωτεΐνης

Η πρωτεΐνη είναι το βασικό συστατικό των μυών, οπότε η ισορροπημένη λήψη της βοηθάει στην αύξηση και τη διατήρηση της μυϊκής μάζας. Ωστόσο, η πρωτεΐνη δεν σχετίζεται μόνο με το μυϊκό όγκο, καθώς η σημασία της για τον ανθρώπινο οργανισμό είναι τεράστια. Συγκεκριμένα, συμβάλλει στην παραγωγή ενζύμων, ρυθμίζει τις ορμόνες, αλλά και βοηθά στην απώλεια βάρους, καθώς είναι πολύ πιο χορταστική από τους υδατάνθρακες αλλά περιέχει λιγότερες θερμίδες. Όμως, δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που έχουν έλλειψη πρωτεΐνης. Η μη ισορροπημένη διατροφή και το εύκολο μαγείρεμα που προσφέρουν οι υδατάνθρακες, όπως για παράδειγμα τα μακαρόνια, οδηγεί πολλούς ανθρώπους στο να μην παίρνουν τη σωστή ποσότητα πρωτεΐνης σε καθημερινή βάση, η οποία για τη μέση γυναίκα είναι 45 γραμμάρια και για το μέσο άντρα 55 γραμμάρια. Επειδή, πάντως, είναι αδύνατο να μετράτε συνεχώς τα γραμμάρια πρωτεΐνης που λαμβάνετε, μπορείτε να καταλάβετε ότι έχετε έλλειψη σε αυτή, αν παρουσιάζετε κάποιο από τα παρακάτω σημάδια:

Απώλεια μαλλιών

Αν χάνετε δυσανάλογα πολλά μαλλιά, τότε είναι πιθανό να έχετε σοβαρή ανεπάρκεια σε πρωτεΐνη, αφού αυτή αποτελεί σε μεγάλο βαθμό το συστατικό τους.

Bbclub.gr - Πρωτεΐνη - Απώλεια μαλλιών

Εύθραυστα νύχια

Το ίδιο ισχύει και για τα νύχια. Ένας από τους λόγους που αυτά σπάνε εύκολα είναι ότι προφανώς δεν λαμβάνετε την απαραίτητη ποσότητα πρωτεΐνης σε καθημερινή βάση.

Συχνά κρυολογήματα

Αν το χειμώνα παθαίνετε συχνά κρυολογήματα, αλλά και άλλες λοιμώξεις ή δυσκολεύεστε να τα αντιμετωπίσετε και η περίοδος της ίασης κρατάει δυσανάλογα πολύ, τότε είναι πεσμένο το ανοσοποιητικό σας. Αυτό μπορεί να συμβεί για πολλούς λόγους, όμως ένας από τους πιο σημαντικούς είναι η ανεπάρκεια σε πρωτεΐνη.

Bbclub.gr - Γρίπη

Τα καλά νέα είναι ότι η πρωτεΐνη δεν είναι άμεσα συνδεδεμένη με το κρέας. Πολλοί άνθρωποι μειώνουν το βλαβερό κόκκινο κρέας, το οποίο ασφαλώς περιέχει μεγάλη ποσότητα πρωτεΐνης, όμως δεν αντικαθιστούν αυτή την πηγή πρωτεΐνης με κάποια άλλη. Τέτοιες πηγές είναι το αυγό, το ψάρι, το λευκό κρέας, όπως το κοτόπουλο και η γαλοπούλα, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, αλλά και φυτικές πηγές πρωτεΐνης, όπως οι ξηροί καρποί, το αβοκάντο και η κινόα.

Λίπος στο συκώτι

Αν στις τελευταίες σας εξετάσεις ο γιατρός σας επέστησε την προσοχή, επειδή διαπίστωσε λίπος στο συκώτι, τότε ενδέχεται για αυτό να φταίει η έλλειψη πρωτεΐνης. Αν δεν αντιμετωπίζετε πρόβλημα παχυσαρκίας και δεν πίνετε πολύ αλκοόλ, τότε αυτή είναι η αιτία για τη συσσώρευση λίπους στο ήπαρ, η οποία μπορεί να οδηγήσει μέχρι και σε ηπατική ανεπάρκεια.

Απώλεια μυϊκής μάζας

Επειδή η πρωτεΐνη αποτελεί το συστατικό των μυών, αν δεν λαμβάνετε με τη διατροφή ικανοποιητική ποσότητα από αυτή, τότε το σώμα θα αρχίσει να καλύπτει τις ανάγκες του σε πρωτεΐνη από τους μύες. Η απώλεια μυϊκής μάζας δεν είναι μόνο αισθητικό πρόβλημα, αλλά κυρίως θέμα υγείας, αφού επιβαρύνει τα οστά και οδηγεί σε συχνά κατάγματα.